ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم
سرخط خبرها

یک‌پنجم آلودگی هوای مشهد مربوط به دیزل‌سوزی است

  • کد خبر: ۲۰۹۱۴۷
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
یک‌پنجم آلودگی هوای مشهد مربوط به دیزل‌سوزی است
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یکی از موضوع‌های مهم در کاهش آلودگی هوا معاینه فنی خودرو‌هاست که امروز با بهره‌برداری این مرکز و معاینه دقیق و به‌موقع، کیفیت سوخت را ارتقا و آلودگی هوا را کاهش می‌دهیم.

به گزارش شهرآرانیوز، ایمان فرهمندی در مراسم بهره‌برداری از اولین مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین که امروز (سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل ما در شهر مشهد بحث آلودگی هواست. براساس مطالعات سیاهه انتشار ۶۵ درصد آلودگی هوای این کلانشهر از منابع متحرک تولید می‌شود.

وی با اشاره به این موضوع که ١٣ درصد آلودگی هوا از کامیون‌ها و بیش از ١٧ درصد از اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و سایر نوگان دیزلی تولید می‌شود، افزود: یک‌پنجم آلودگی هوای شهر متعلق به دیزل‌سوزی است که باید برای حل این مسئله ورود جدی داشته باشیم.

وی با اشاره به راهکارهای مختلف درراستای کاهش آلودگی هوا، گفت: نوسازی ناوگان فرسوده از راهکارهای اساسی است و ارتقای کیفیت سوخت نیز باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین برقی‌سازی ناوگان مسئله‌ای جدی است که باید به آن پرداخته شود و البته این موضوع در اختیار مجموعه مدیریت شهری نیست. اما کار‌های دیگری مانند محدودیت‌های زمانی و مکانی در اختیار شهرداری‌است که در حال انجام است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: موضوع مهم دیگر در کاهش آلودگی هوا معاینه فنی خودرو‌هاست که امروز با بهره‌برداری این مرکز و معاینه دقیق و به موقع، کیفیت سوخت را ارتقا و آلودگی هوا را کاهش می‌دهیم. در راستای هدف کلان تعریف شده و بعد از تلاش‌ها و پیگیری‌های زیادی که در چندین دوره شد، دوره ششم موفق به بهره‌برداری این مرکز شد.

وی ضمن تشکر از کسانی که در این فرایند نقش داشتند، گفت: امیدواریم این مسیر ادامه داشته باشد. البته باید بگوییم برای خط دو نیز همکاران باید تلاش کرده و محدودیت قانونی که در این راستا وجود دارد را به سرعت حل کنند اگر این اتفاق بیفتد پیش‌بینی می‌کنیم از این سهم ١٨ درصدی آلودگی هوا بتوانیم حداقل ٣ تا ۴ درصد آلودگی هوا را کاهش دهیم.

فرهمندی ادامه داد: منابع آلودگی دیگری نیز وجود دارد همچون نیروگاه‌ها که بیش از ١٩ درصد آلودگی هوا از این منابع است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد. اگر مسیر‌هایی که برای کاهش آلودگی هواست را طی کنیم می‌توانیم حدود ٢٠ درصد از آلودگی هوا را مدیریت کنیم. امیدواریم با این حرکت جمعی که شکل گرفته است به هدف نهایی برسیم.

افتتاح خط یک مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین در بلوار هاشمی رفسنجانی

در ادامه این مراسم جعفر شمس، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون شهری مشهد گفت: ما با توجه به وظیفه ذاتی که داشتیم با موضوع هوای پاک، افتتاح مرکزمعاینه فنی خودرو‌های سنگین را در دستورکار قرار دادیم. این مرکز بنا به دستور معاونت عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری از ۵ شهریور ماه فعالیت خود را آغاز کرده و امروز شاهد افتتاحیه آن هستیم.

وی ادامه داد: این مرکز در مساحت ٧۵٠٠ متری و شامل دو خط است که خط یک آن افتتاح و خط دو نیز در سال‌های آتی به چرخه خدمت‌رسانی اضافه خواهد شد.
ارائه خدمات سرویسی و خدمات مربوط به ناوگان سنگین را در ادامه این پروژه خواهیم داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->